fredag 6 mars 2009

"Ny" stad, Nytt liv, Nya människor. Samma människa.

Oslo är en fantastisk liten stad, speciellt på sommaren, då turisterna kommer hit och himlen är blå. Då är alla restauranger fulla och det är glada människor som är nyfikna på nåt nytt överallt. På vintern därimot är det mest snö. Inte några turister och händer inte spciellt myckeet. Fasst så är det nog på de flesta ställen dock. Jag upptäckte ett nytt ställe som jg aldrig vart på innan igår, på majorstua. Sjuuukt fint och mysigt! som en liten by från 50 talet, bara Väldigt fina lägenheter, små boutiqer och mysiga cafe överallt! Danke Annie för att du visade mig ditt tillhåll på Sats! Igår fik Rebecka jobb! Hubble asså, Barnansvarig på Lindex! LIke IT! Grattis snuppan!:)
Jobebt är som vanligt, underbara människor jag jobbar med, ibland not so fun, ( fasst vlket jobb är det??) och så har ju jag mina accesoarier som jag måste hänga ut, packa upp och fixa med! :) Tacka gudarna för den.

Ser farm emoten ny stad (inte för mig dock), Men nytt boende som är Toooppen! nya människor, ett nytt liv helt enkelt. Jag vet att flk där hemma är orolig för att jag ska bli en ny människa okså. Blev det inte efter mina förra 8-9 månader i oso. Så tänker inte bli det nu heller:)

Idag står träning högst på schemat, efte våran fetto-äta-så mycket-du-orkar-tills-du-nästan-spyr-kväll igår kan det ng behövas. Sen jobb igen!

Ta väl hand om er.

1 kommentar:

  1. mollan! hoppas ni har det kanon i oslo, jag är så avundsjuk att jag nästan kräks :P
    får komma och hälsa på någon dag, komma bort från kungälv lite :)
    puss och kram /Rosanna

    SvaraRadera