torsdag 19 mars 2009

Ursäkta Fröken.

Och alla andra för den delen , för min super duper dåliga uppdatering. Men har inte haft tid, lust och ork helt enkelt. Helgen, veckan har vart super. Lite mys på lördagen med jeans kväll, pizza och vin!! Jag åkte dock hem innan utgång för här hhemma hölls det lite galaj :) Kul värre. Veckan har bestått av jobb, och vart allmänt trevlig. Nu när våren börjar komma fullkomligt AVGUDAR jag denna staden. Hell yeah.

Satt just i soffan och påpekade för rebecka att det är fredag imorogn,...VA? Igen. Det är sjukt. Man går på jobbet och tycker dagarna är sjukt långa...men vips! så är veckan slut:) Fasst jaa jag vet, Jag har bestämt mig för att inte klaga. Utan istället vara tacksam för att jag faktiskt har ett bra jobb, och just nu är lycklig som ett barn på liseberg. :) Det kunde och har även vart mycket värre.

Iadg hände en ganska ovanlig grej ( ursökta mitt uttryck, först¨år om vissa blir upprörda...men det var rätt ovanligt) Jag stod i kassan på gina då en tjej kommer in. Hon säger:
- Min mamma köpte detta till mig i födelsedagspresent, men det passade inte. så jag undrar om jag kan byta det? (måste tillägga att hon sa dettta väldigt "vanligt" och relativt fort)
Jag svarar:
- jaaa visst, åtta dagars öppet köp..bla,bla...har du kvittering..bla,bla... ( jag pratar också ganska fort och kastar ett öga på kön,dörren osv)
Hon:
- Va?
Jag upprepar hela prosiduren.
Hon:
- ursäkta, vad säger du? Kan du prata långsammmare.
jag blir lite frågande men visst, självklart gjorde ag det.
Hon:
- Alltså, jag förstår inte vad du säger.
då blir jag en aning fundersam, är det mig eller henne det är fel på? Hon sa detta på ett ganska kort och konsivy sätt också. Jag säger allt igen, fasst ännu fortare och med en liten trött ton i rösten.
Hon:
- Jag är döv.
Malin! Punnhövve.Va fasen gör jag då. Upprepar det jag säger i sloooow motion, och visar med munnen varje bokstav i orden jag säger ( ungefär) sjukt överdrivet.
- Hon tittar på mig i två sekunder ioch säger tack och går.

Saken är den att detta var ett sjukt konstigt ögonblick då jag inte fann mig i tid. Och gjorde iställlet det hela kanske till en lite pinsam situation för henne. Men hur fasen skulle jag veta att hon var döv?! När ho prata som en icke döv. Jag gjorde nog inte saken lättare då jag prata svenska och hon norska. Men hon var stencool:)

Ha en super fin Fredag alla sötnosar!
Det var allt för mig. tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar