onsdag 23 december 2009

Hej alla fina,fula,smala,tjocka,gamla,unga, Goa och glada!


En tankefylld kväll. Sådana kommer då och då, då man funderar på mest allting från himmel till jord, det är bra tror jag...Att man lär sig hitta sig själv. Då man hoppas och tror på saker/människor/framtiden. Men det är jobbigt när man inte vågar hoppas, för att man längtar så efter det. Så att det nästan gör ont.. värker. Det är som att veta att man skulle kunna få det.. , kanske. Men ändå veta att det där kanske är så litet att det nästan inte existerar. Det är en svår balansgång. Man måste lära sig tro på sig själv och dem runt omkring.. jag med. Du skapar din egen framgång med hjälp av motgångarna.
Men, Förutom Känslor och tankar som är som ett jäddra trasselsudd så är det toppen just nu!

Kom precis hem från jobbet, en riktigt låg dag med ovanligt många timmar. Och just nu hatar jag allt vad som har med kläder,paket,snören och julklappar att göra. Men det går förmdoligen över tills imorogn. Och gör det inte det så år jag väl konventera till en annan religon eller nåt..,typ Islam. Något där dom inte Firar jul. Kan bli bra, Troligtvis.
Sitter nu i soffan och det känns återigen som att jag är med mat. Julskinkan var otroligt god och det känns som att det kan bli min nya last i livet, Julskinka. Beroendet kan bli riktigt jobbigt på högsommaren sådär i Juli/Juni bara.... ;)
Med skinkan i ena ena handen (skånsk senap på) och ett glas rött i andra, tofflor och morgonrock tackar jag för detta året, och inser att det har vart ett grymt år. Med, med och motgångar. Lika starka båda delarna., Gånger jag blivit riktigt ledsen men likaså glad. Har träffat massa underbara människor!
Hoppas att år 2010 kommer bringa lika mkt lycka! Och så lite ledamheter som möjligt:)
Ta hand om er alla!

Godnatt. God jul*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar