onsdag 16 december 2009

Jag höll på att dö ikväll när ja skulle gå hem. Jag höll på att frysa till is och spricka av ansträngningarna när jag gick. Bokstavligt. FYFAN vad det är kallt ute nu. Jag hatar kyla. Har sagt det hundratusenmiljoner gånger (det kan inte sägas för många) men å vad jag älskar värme. Menmen, den som väntar på något gott!
Åå känns som jag har så mycket att se framemot ny, Nyårsfest, sälen, och inom sinom tid VÄRMEN!!! Ni kanske tycker att det är lite av dubbelmning att säga först att man hatar kyla men sen att jag längtar efter sälen? Men Det heter ju så fint - Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder- Och med ett par skiis on och sol i backen är väl allt underbart! Ölen efter det är gudomlig.

Nu är det en vecka kvar till julafton och min fråga är, Varför är det "tomt" i butikerna? Varför är det inte sånt kaos att man inte vet vad som är bak eller fram på sig själv? Det är jobbigt när det är så (som ni säkert försår..), men så det ska vara i dessa tider. Kom och handla männskoooor!

Helgen blir det julbord med jobbet, ska bli urkul! Jobbar dock på söndag men får helt enkelt ta det lilla lugna:)

Nu ska jag krypa ner i ett varmt bad och sen är det bums i säng som gäller.
Godnatt*

2 kommentarer:

  1. Jag får väl hålla med dig om biten med att hålla solen varmare om hjärtat än frusna tår,slask och mörka moln på himmlen..
    Med det sagt så vill jag tillägga att jag är ett stort fan av sälen och att höra knorrandet under fötterna på morgonen på väg till morgon kaffen innan man beger sig ut i backarna.

    Ta det nu lugnt på julbordet i helgen. Så att du inte infinner dig i samma tillstånd som sist vi var ute!!


    Har läst din blogg lite till och från ett tag nu, (när du publicerar på facebook), och tänkte nu börja kommentera dina inlägg som är allt från roliga,underhållande till ledsamma och nedstämnda..

    xxx

    SvaraRadera
  2. Gud vad jag blev nyfiken nu. Vem är du?=) Haha oj låter inte bra...jag ska ta det lugnare!

    SvaraRadera