tisdag 24 februari 2009

Grym lägenheeet!

Måste bara säga att våran nya appartement i oslo var läcker som en riktigt het vältränad brunbränd man i 25 årsåldern!
mm, gilla den skarp! Kommer bli bra det här. Vi var som sagt där igår och ställde in alla möbler och sånt krimskrams, Det var en tumult upplevelse. Tre tjejer med släpkärra (måste tilllägas att vi hade en jävla lastbil och körde med! - Förlåt Pappi ) mitt i oslo är nog för många lite av en mardröm. MEN! Efter många om och men, hitta vi till rebeckas intervju i nått himla gathörn.. det gick bra för henne. Lite creepy frågor som hade ställt men,men..Dock en timma sent. det roliga var att vi inte visste vart det var. Så vi körde bara till slut in till vägkanten och Rebecka sprang runt och leta efter huset där hon skulle intvjuas. Jag sitter där bak. I det minsta utrymme som kan tänkas finnas i en bil. Och becka sätter sig i förarsätet, efter mycket peppning av mig om att hon skulle sätta sig i förarsätet, (det hade vart sjukt krånglit att jag skulle hoppa fram) Bara för Om det skulle komma någon som sa att vi inte fick stå där. Det vi ( såklart ) inte hade lagt märke till var att kärran stod MITT framför en uppfart. Typ den enda på hela vägen, detta var en väldigt trafikarad väg bör tillägas. Då becka plösligt utropar
-Mollan! Tror att det är en bil som ska in bakom!
- Starta och kör fram då! fort! (det bildades en kö bakom för att bilen bakom stod mitt över vägen)
Till saken hör att becka inte visste hur man startar bilen, Den är rätt konstigt. Så jag slänger mig fram, slår till rebecka, In i rutan och mina ben är överallt, domär så jävla långa och okontrollerbara! Såg helt sjukt kul ut (säkert) startar fint och kör. Det jag ville få ut av att berätta detta är att det är rätt kul när man täneker på det, Om becka ändå inte kunde köra, varför satte vi henne där då? haha.,japp!
Sen åkte vi till lägenheten. Ni som inte vart i oslo på ett tag, eller hört på vädret måst jag berätta hur det ser ut i denna stad just nu. Det är VITT! snö överallt. Halt som på skarpenord, och bilarna var insnöade. Så rebecka gjorde ett hästjobb (rätt ironiskt när man tänker på denna människas vardag) när hon körde genom stan. Denna kvinna är skapt för att köra bil! Med släp! Utmna henne killar, och ni får gå hem med svansen mellan bena. Belive me!

Längtar till Lörag. Då vi flyttar in:) Månad börjar jobbet igen! SJUKT skönt.!

Nu ska jag kolla på nån dålig film och somna i soffan, och förhoppningsvis drömma om gröna skogar med blå himmel och en doft av nyplockade liljor. Förhoppningsvis...

Tjing ala goa o glada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar