söndag 7 februari 2010

Söndag hela veckan.

Ibland känns det faktiskt just precis då. Ibland vaknar man upp med ett dunkande innanför pannbenet som hade fått Guden Tor att börja gråta. Ibland förljer även ångesten med som ett brev på posten. Sen finns det vissa Söndagar man vaknar upp glad och pigg med ett förnöjt leende på läpparna då man tänker tillbaa på Lördagskvällen. Det gjorde jag idag, Hade en trevlig kväll igår med mina tjejor. Jag var inte Kung i baren igår, vilket jag är rätt glad för idag. Det behövdes inte. Det gick pengar i allafall, i vanlig ordning. 108 riksdaler för en sliskig laritsshot! Va i helskotta är det, höll på att svälja tungan när han sa det. 108 spänn, det är ju fan en hel middag. Inte konstigt dom tjänar pengar när de suger ut dom ur stackars hjälp och viljelösa ungdomar. Jaja, Life is a bitch.

Nu ligger jag som ett kolli i min säng och kollar på Wallander. Skönt söndagsfördriv. Har haft en mycket trevlig dag på båtmässan. Härligt att drömma sig bort en stund och fantisera att man var ägare till en av dessa skönheter, om man skulle ta och gifta sig rit kanske? Eller av Kärlek? Är nog ett bättre val trots allt.
En grym räkmacka fick vi klämt i oss också innan vi drog (eller vi börja med det, men det är ju strunt samma iof...) Nu ska jag mysa och lyxa till det med en kvällsfralla och varm choklad, för det är jag bannemig värd.
Ha en fin kväll hjältar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar