måndag 1 februari 2010

Converse!




Guds gåva till människan och skoälskare! Som förhoppningsvis är människor iof...
Men fyfan vad jag älskar denna sjut snygga "gympa" sko. Som det faktiskt var från början. Sitter nämligen och kollar på GREASE. Denna film spelade in 1977 men utspelar sig på 50-talet. Alltså 60 år sen! Och då, hade dom denna underbara sko på sina fötterna! Det är galet, den populärste och vanligaste skon på 50-talet, är även samma som idag! Och de svarta orginalen lever än. Gud prise för han som gjorde denna skapelse. KAn inte komma på någon sko som är lika snygg till jeans, klänning, shorts,kjol, mjukisbrallor,På långpromenad eller till och med på krogen. Jag älskar mina, och det har alltid gjort lika ont att behöva slänga dom gamla för att dom är så utslitna att dom nästan ramlar isär. Enligt mig är de som snyggast när dom är lite gamla och "utgågna". Jag ska allid äga MINST ett par av dessa underbaringar, och jag ska vårda dem ömt. Nu ska jag fortsätta kolla på filmen och ladda för en nyn jobbdag imorgon!:) Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar