onsdag 13 januari 2010

Vad hade du gjort om idag var din sista dag? Om morgondagen var för långt och för sen att tänka på? Om dina sista minuter på jorden var här och nu? Hade du tagit den där resan som du gått och ojjat dig över hur länge som helst? Och det för at du inte vet hur ekonomin står sig när du kommit tillbalka. Eller hade du satsat helhjärtat på han /henne du håller kär? Jag hade det.
Fick mig en riktig tankeställare på väg hem från min pappa i kareeby idag. Alla som varit där vet att det är en bit ut på landet, mycket skog och småvägar. Jag var trött och lite småstressad hem, 100 m efter hans utfart sänker jag blicken inte mer än 2 sek. När jag tittar upp står ett rådjur med sina stora vackra ögon och stirrar på mig, 4 m farmför bilen. Jag har nog aldrig tvärnitat så hårt i hela mitt liv. Var mm från att köra in i ert träd och även antagligen släcka denna livrädda lilla stackares liv. Mitt hjärta dunka i 150.
För fan, du har bara ett liv. En chans. Och det är det bästa du har! Ta hand om det och vårda det ömt. Ska fan aldrig mer bråka över småskit. Känner mig något sentimental för tillfället. Är glad över att de sista orden jag hörde från pappa var, Jag älskar dig <3

2 kommentarer: