söndag 31 januari 2010

Lite vin innanför västen och du är bäst på f "ä"sten.

Sitter och funderar på vad lite alokhol kan göra för sinnesstämnngen. Man kan vara hur trött och slut som helst men så fort man får lite alkohol i kroppen släpper allt. Fåglarna kvittrar, himlen är blå och ängen grönare än Amazonas. Så brukar det vara iaf, ibland tar det helt andra svängen och man känner totalt tvärtom. Allt är skit och man vill hellre dra täcket över huvudet och bara försvinna. Det är väldigt konstigt, och hemskt vilken jädra makt det har över människan. Inte konstigt att det sker mycket skit i Svenska samhället. Hur många våldtäkter, fall för misshandel, till och med mord hade man kunnat förhindra om inte alkohol/droger fanns? Sjukt många tror jag. Men som sagt, allt i livet handlar om måttlighet. Varken pengar, mat, alkohol, uppmärksamhet, ja va faen som helst blir bra i längden om man får en överkonsumtion av det.

Sitter i soffan och väntar som en blådåre på En annan del av Köping. Hur underbart är inte det då? Kärlek.
En sak till, ni har säkert märkt att man i de flesta butiker samlar in pengar till Haiti atasrofen, vilket jag tycker är riktigt bra. Ett exempel.
Om en kund handlar för 398 kr frågar jag om hon vill runda upp och skänka två kronor till detta. Dom allra flesra svarar SJÄLVKLART ja. MEN, det finns några sjukt igoistiska idioter (ursäkte mig, men det är sant) i detta överbetalda land som svarar nej på detta. VAFAN tänker dom med? Då har jag lust att klippa isönder deras jävla Visa kort och kasta det i ansiktet på dem. Harregud, väx upp och inse att det finns faktiskt en verklighet också.

Men FÖRUTOM det så är jag superglad nu! :) tjing*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar