tisdag 13 oktober 2009

klockrent.

Jag vet att jag sa att Anna Anka var härlig i förra inlägget, men de här är ju bara FÖR bra!! Med risk för en viss dubbelmoral så kan jag inget annat än att hålla med. Jag Älskar denna Ljuvliga människa! Katrin alltså..

"Ankan är en grottmänniska som står för det som har varit. Det uråldriga, omoderna och det tragiska. Ankan tycker att kvinnan ska vara beroende av sin man och även underkasta sig sin man. Ankan tycker att kvinnan ska snaska på sin mans kotte varenda morgon för att han inte ska vara otrogen eller lämna henne. Ankan lever på sin man, som en äcklig parasit lever hon på sin man. Om Pappaanka lämnar ankan så är hon inte mer än en polsk liten tattarunge utan utbildning, ekonomi, hjärna, diamanter eller skyddsnät. Då kan ankan ställa sig på gatan och snaska kotte bäst hon vill för att försörja sig själv för barnen kommer pappi ta hand om. Det får mig verkligen att må illa det här. All typ av beroende gör mig illamående. Tänk att vara beroende av en annan människa... Av en man... Herregud så omodernt."

Sagt av Katrin Zytomierska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar