söndag 7 mars 2010

Trasig.

Sådan känner jag mig idag. Utanför min egen kropp. Kan bero på intaget av aloholhaltiga drycker igår, Så är nog fallet. Men det var värt det! Absolut, Vi var hemma hos Ct & company. Grymt trevligt! Sen begav sig kvällen lite, även jag.. Idag mår man som man förtjänar. Som en påse chips typ. Har spenderat mestadels av min dag i soffan i fosterställning, och därimellan har jag ätit,..ätit lite till...och ätit. Men på Söndagar får man det. Det är okej. Bakade faktiskt kladdis också, så lite kreativ har jag ändå vart. Sen att den blev totalt misslyckad och okladdig (glömde av att ta ut den..) är en annan femma. Det är ju tanken som räknas, i detta fall handlingen...

Fick ett släng av lyckorus för en stund sen. Så mkt att se fram emot nu, Först och främst sälen! Som kommer bli kanonkul, förhoppningsvis:) Sen bara tanken på att våren närmar sig med stormsteg gör att man känner sig som 10 år igen, som dagarna innan man fyllde år och förhoppningar om fina presenter, och att just det du önskat och längtat efter så länge kanske kommer att vara i din ägo när dagen är över. Jag vaknade alltid ruskigt tidigt och låg i sängen och väntade o väntade på att resten av familjen skulle komma och sjunga & uppvakta mig, då kändes det som en hel fjärilsfamilj flyttat in i magen. Ungefär en sådan känsla fick jag idag. Kan vara en av de underbaraste känslor som finns.
Tyvärr varade den dock bara för ett kort ögonblick, sen gick det upp för mig och jag blev olyckligt påmind om min bakfylla. Då kröp jag tillbaka till fosterställning och fortsatte min sjukt effektiva dag med en middagslur. Rätt dumt med tanke på att klockan börjar bli läggdags och jag är pigg som aldrig förr.
Jaaja, ska lyssna på lite fin musik och drömma mig bort. Till ett vackert land, med värme, god mat, och underbart sällskap...

Goden natten fina du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar